Friday, April 3, 2009

Surat PR kepada DYMM Yang Di pertuan Agong berkenaan perlantikan Najib

Pakatan Rakyat ( PR ) dengan sokongan 81 ahli parlimen telah menyerahkan sepucuk surat kepada DYMM Yang Di Pertuan Agong, memohon agar perlantikan Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru, di tunda sehingga nama Najib dibersihkan oleh suruhanjaya bebas terhadap segala tuduhan yang dilemparkan kepada beliau.

Langkah ini adalah amat penting demi menjaga maruah dan nama baik negara kerana isu-isu tersebut telah tersebar luas ke luar negara. Antaranya, akhbar Perancis, Liberation, telah menyiarkan suatu berita yang mengaitkan Najib dengan seorang wanita Mongolia bernama Altantuya.

Sekiranya Najib gagal untuk membersihkan namanya, dan terus di lantik sebagai Perdana Menteri, dikhuatiri, negara-negara lain akan memandang rendah kepada Najib dan ini akan mencalar nama baik Malaysia secara keseluruhannya.

Walaubgaimana pun, pagi ini, Najib telah mengadap DYMM Yang Dipertuan Agong dan di lantik sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke enam secara rasminya di Istana Negara. Adalah diharapkan, Najib akan menjalankan tugasnya dengan penuh dedikasi dan membersihkan namanya selepas ini.

Sekiranya langkah ini tidak di ambil dengan segera, atau pun, terbukti bahawa segala tuduhan ini adalah benar, Najib perlu meletakkan jawatan beliau agar kesilapan beliau ini tidak terpalit kepada negara Malaysia yang tercinta dan amat dihormati di mata dunia.

No comments: