Sunday, April 5, 2009

31 di tahan kerana menghadiri perhimpunan di Bukit Selambau

Seramai 31 orang penyokong PR telah di tahan oleh pihak polis dalam waktu berkempen kerana menghadapi tuduhan perhimpunan haram di Bukit Selambau. Pada 31 hb Mei 2009, seorang petugas PR, Azhar, mengesyaki sesuatu akan berlaku kerana melihat pada pukul 7, kelihatan kelibat trak FRU memasuki perkarangan tempat ceramah yang bakal diadakan.

Beliau telah menelefon pihak polis dan mendapati permit ceramah yang sepatutnya dijadualkan pada malam tersebut telah dibatalkan pada saat-saat akhir. Awalnya sekitar pukul 3, Azhar telah dimaklumkan bahawa permit tersebut telah diluluskan. Bagimana pun, pembatalan di saat akhir berkenaan tidak dimaklumkan kepada beliau.

Sekali lagi. BN telah menggunakan segala tipu helah yang ditujukan kearah PR untuk menjatuhkan moral dan memberi persepsi tidak baik kepada PR. BN berharap agar pengundi Bukit Selambau akan merasa gerun untuk menghadiri ceramah-ceramah yang bakal diadakan sepanjang kempen PRK nanti. Mereka masih lagi dengan order lama dan tidak menghiraukan amanat terakhir daripada Abdullah.

Keesokan hari, 6 hb. Mei 2009, kesemua penyokong yang telah di tahan dan dibebaskan ini terpaksa pula memberi keterangan lanjut di Ibu Pejabat Polis Kuala Muda. Dijangkakan ianya akan menjadi tajuk berita utama, demi menggambarkan betapa PR suka melanggar undang-undang negara.

No comments: