Tuesday, April 7, 2009

Petugas BN mencabul dan melondeh seluar Srikandi

Pada jam 4.30 petang di Simpang, Bukit Gantang, seorang Srikandi PKR telah di cabul oleh 10 orang petugas bilik gerakan BN/UMNO yang terdiri daripada mereka yang berumur 40 tahun ke atas. Mereka juga telah cuba untuk melondeh seluar Srikandi tersebut, tetapi tidak berjaya kerana seluar jean yang di pakai mangsa terikat dengan ketatnya oleh tali pinggang mangsa.

Kejadian tersebut berlaku apabila sekumpulan 6 orang Srikandi melalui bilik gerakan BN/UMNO dengan membawa risalah PR untuk diedarkan di kawasan persekitaran. Kumpulan ini telah terpecah kepada dua, di mana, berlaku pergelutan antara petugas BN/UMNO dengan kumpulan tersebut semasa kumpulan suspek tersebut cuba untuk merampas risalah yang di bawa oleh kumpulan mangsa.

Kumpulan kedua yang terpecah tadinya pula telah di ganggu oleh petugas lain, dan tanpa disedari oleh kawan-kawan mangsa, seorang daripada mereka telah di tarik memasuki bilik gerakan petugas UMNO, dan berlakulah insiden cabul dan londeh ini. Seorang peniaga Cina yang melihat kejadian tersebut telah memaklumkan kepada rakan mangsa, dan kebetulan bapa mangsa juga berada berdekatan dengan tempat kejadian.

Pergelutan sekali lagi berlaku semasa bapa mangsa cuba untuk membebaskannya daripada petugas-petugas yang bersifat kebinatangan ini. Terselamat daripada kejadian yang mengerikan ini, mangsa ditemani bapanya telah membuat laporan polis di Balai Polis Simpang pada pukul 5.00 petang.

No comments: