Sunday, April 5, 2009

Pemuda di sekat berjumpa rakan

Razali Ibrahim, Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO memberitahu, beliau mendapat maklumat daripada jentera Pemuda UMNO yang dikatakan di sekat oleh pihak pembangkang daripada berjumpa dengan rakan sebaya. Razali menuduh pihak pembangkang telah menghalang Pemuda UMNO daripada mendekati pengundi baru ini kerana khuatir mereka akan ditarbiyah oleh pemimpin UMNO.

Adalah menjadi suatu pertanyaan, sejak bila PR mengeluarkan arahan kepada sesiapa pun secara rasmi untuk tidak bercampur-gaul dengan Pemuda UMNO, di mana, tuduhan ini dapatlah dipertikaikan. Malah, dengan segala jentera dan kekuatan BN, adalah mustahil Pemuda UMNO tidak dapat mendekati golongan ini.

Kemungkinan, golongan muda sendiri sudah muak dengan pendekatan Pemuda UMNO yang merasuahkan kain pelikat, beras dan sebagainya sebagai umpan pilihanraya. Bila pilihanraya selesai, kelibat mereka yang amat prihatin ini juga akan hilang daripada pandangan.

Janganlah menyalahkan pihak lain apabila jentera parti lemah menjalankan tugas menarik pengundi baru menyokong BN. Razali disarankan turun padang dan berjumpa sendiri dengan golongan muda untuk mengetahui perkara sebenar apa yang tersarang di hati mereka, itu pun sekiranya Razali ikhlas dengan tindakan beliau untuk berjumpa golongan muda.

No comments: