Tuesday, April 20, 2010

Zaid Taubat Nasuha

Subhanallah. Aku cukup gembira menerima perkabaran mereka yang bertaubat dan berusaha untuk menghindarkan kesalahan serta kesilapan yang pernah dilalui mereka.

Maka, apabila Zaid mengaku sudah bertaubat daripada perbuatannya meminum arak, aku renungi pada diriku sendiri, beginilah contoh mereka yang perlu aku ikuti.

Lebih gembira lagi jika kaum kerabat umNO boleh mengambil langkah yang sama, maka, penyatuan umat Islam di Malaysia ini akan menjadi lebih mudah.

Bolehkah ini terjadi? Ntahla. Belum lagi si Zaid mengaku, berbondong-bondong fitnah tertimpa padanya. Siap bergambar (fitnah) lagi.

Betapa bobroknya dan ketiadaan modal langsung cara para "shuhada" ini hendak memperjuangkan Islam. Kalau betul Zaid bersalah meminum arak, lebih bersalah lagi mereka yang meluluskan lesen membuat dan menjual arak.

Contohi Brunei, betapa takutnya mereka kepada azab Allah s.w.t., mereka lebih rela arak tidak dibenarkan langsung di jual di bumi mereka.

Sanggupkah ketua negara sekarang mengikut jejak langkah yang serupa? Sesungguhnya, Allah s.w.t. tidak mengurangkan rezeki yang berkah kepada hamba-hambaNya yang taat menurut perintahNya.

Syabas kepada Zaid, semoga usahanya memperjuangkan kemashalatan masyarakat berkekalan, dan taubatnya terpelihara.

Aku memohon agar pintu taubat ini juga akan terbuka kepada semua yang mengaku diri mereka penganut ajaran Islam.

No comments: