Monday, April 19, 2010

TPM-Bohong-Mun***k

Nauzubillah, kenapa la TPM aku ni seorang pembohong. Dah la hari tu dia cakap nak calonkan orang tempatan untuk kerusi Parlimen Hulu Selangor, rupa-rupanya tempatan tu melangkau sampai sempadan Selangor, sebab calon yang dipilih hanyalah orang tempatan Selangor dekat Selayang.

Dari satu segi, dia tak bohong, kalau skop tempatan tu diluaskan. Tapi, entah la. Politik ni macam-macam.

Lepas tu katanya, BN tak akan menyerang peribadi calon yang bertanding. Tak dan apa-apa lagi, dah keluar cerita peribadi calon, katanya, si anu tu peminum arak tegar.

Si anu pulak cakap, dia dah tobat. Tu zaman tok kadok katanya. Siapa betul ni, siapa yang bercakap tak benar.

Orang yang cakap tak benar ni boleh tergolong kumpulan muna**k, eee, nak sebut pun tak berani, nanti kata aku jatuh hukum pulak.

Tapi, itulah hakikatnya. Nak ka aku TPM yang tak bercakap benar? Tak nak lah aku. Maka, diri seperti ni perlu aku elak dari menjadi sifat padaku, mohon Allah s.w.t. pelihara aku dan sekalian umat Islam dari sifat terkutuk ini.

No comments: