Thursday, October 22, 2009

UMNO dan pengagihan kekayaan

Seorang penyokong setia UMNO melontarkan cadangan agar kepimpinan UMNO bermula dari Najib seharusnya memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia dan menubuhkan satu tabung amanah 1Malaysia (TA1M).

Semua pemimpin BN yang pernah mengecapi nikmat projek kerajaan samada dalam bentuk perlaksanaan kerja atau pun terutama sekali komisen, hendaklah memasukkan dana ke dalam tabung berkenaan dan mereka semua dikehendaki benar-benar menyesali perbuatan mereka yang lampau, sekiranya terdapat sebarang kesalahan yang dilakukan.

Tabung berkenaan hanya akan digunakan untuk projek kesejahteraan rakyat secara langsung, di mana, manafaatnya akan dinikmati terus oleh rakyat. Ketelusan perbelanjaan tabung ini harus di pantau oleh sebuah suruhanjaya yang berkecuali.

Tindakan drastik ini secara keseluruhannya adalah satu langkah proaktif yang bakal membersihkan nama pemimpin-pemimpin tersebut dan rakyat Malaysia yang secara amnya sangat bermurah hati sudah tentu mengalu-alukan langkah ini diikuti oleh tindakan memaafkan kesilapan dan kesalahan yang telah sudah.

BN hanya ada kurang dari 2 tahun untuk memenangi hati rakyat. Rakyat kini bukan sahaja ingin melihat sebuah kerajaan yang kelihatan bersih, tetapi sebenar-benarnya bersih. Para pengundi pada masa kini bukannya mengundi PR kerana menyukai gerakan tersebut, tetapi kerana benci dan meluat dengan kerajaan BN.

Najib sememangnya mengerti dan memahami kehendak hati para pengundi, tetapi beliau tidak akan dapat melaksanakannya berseorangan. Keseluruhan pucuk pimpinan BN dari presiden sehinggalah kepada ahli biasa, perlu menyokong Najib demi menyelamatkan sebuah negara yang aman, makmur dan merdeka. Sumbanglah untuk TA1M!

No comments: