Friday, May 8, 2009

Haram lagi

Perak menyaksikan pergolakan yang sangat dahsyat di mana, pada hari ini, selain mempunyai 2 MB yang sedang diputuskan keabsahan mereka oleh mahkamah tinggi Ipoh Isnin nanti, DUN Perak juga menyaksikan 2 speaker dewan di lantik dalam satu-satu masa. Sivakumar telah di tarik keluar dewan dan digantikan oleh Ganesan.

Demokrasi telah dirobek-robekkan oleh kerajaan haram dengan sesuka hati. Siaran television yang pernah menayangkan adengan kucar-kacir dewan mulia di luar negara sudah menjangkiti Perak. Hanya rakyat Malaysia begitu toleran sampai tidak berlaku adengan membaling kerusi dan tumbuk-menumbuk lagi.

Rakyat Perak hanya dapat melihat dengan perasaan yang mendongkol. Tidak mustahil, tindakan ini akan meninggalkan parut yang sangat dalam di hati mereka. Kemungkinan PRU ke 13 akan menyaksikan Perak tumbang secara total sekiranya kerajaan haram kini terus-menerus memperkotak-katikkan keputusan rakyat.

Walaubagaimana pun, semasa sidang DUN Perak dirasmikan oleh Nazrin, baginda didapati berhubungan dengan Nizar, dan bukannya Zambry. Nizar juga mengiringi baginda keluar dewan selepas ucapan perasmian baginda. Sekiranya ini dapat dijadikan kayu ukur, wakil istana Perak yang menjadi kuasa pengimbang kepada kekalutan ini masih lagi mengiktiraf Nizar.

Jika di baca apa yang tersirat, seolah-olah kerajaan haram kini tidak begitu disenangi pihak istana, kerana telah menconteng arang ke muka Sultan Azlan. Kerajaan haram sekarang telah memalukan Perak di mata dunia, dan sudah tentu rakan taulan Sultan Azlan dari kalangan guaman akan menggeleng kepala menyaksikan sandiwara politik di negeri baginda.

Seorang ketua negeri yang pernah menjadi ketua hakim Malaysia akan di lihat tidak dapat menguasai negeri baginda sendiri. Sultan Azlan sudah hilang maruah dan integriti perundangan di kalangan para peguam sedunia akibat daripada kegelojohan kerajaan haram merampas kuasa di Perak. Nama baginda telah tercemar di peringkat antarabangsa!

1 comment:

hidupharapan said...

fuhhh sakannya dok balon.kami da lancar blogger kedah.blh ambk loga dalam blog aku.kawan2 kita ank kedah yang nak join ambik logo tu.www.hidupharapan.blogspot.com