Friday, August 28, 2009

Desir Kata

Nik Aziz terhadap pihak kafir



Arak & Ketua Bukit Antarabangsa

Satu gerakan sedang dilancarkan di Bukit Antarabangsa untuk melarang penjualan arak di premis 7 eleven dan kedai-kedai berdekatan memandangkan majoriti penduduk adalah beragama Islam. Walaupun terdapat papantanda yang melarang penjualan arak kepada mereka yang beragama Islam, seperti tiada halangan dari mana-mana pihak sekiranya transaksi tersebut berlaku.

Ketua pusat khidmat masyarakat di Bukit Antarabangsa melatah di dalam komen beliau dengan menjemput sidang redaksi X dAk AkAi untuk menghadiri dan menyumbangkan tenaga kepada pusat tersebut. Sekiranya segala teguran yang di buat oleh media memerlukan kehadiran fizikal para wartawan, semua wartawan tidak dapat membuat kerja mereka yang wahid, iaitu melaporkan, kerana wartawan perlu turun padang untuk menyumbangkan tenaga dan buah fikiran di kesemua tempat yang mereka buat teguran.


Nizar Dan Perjuangan Islam

Bekas Mufti Perlis telah menyiarkan satu klip video semasa sidang DUN Perak yang pertama, di mana, Tajul Rosli bertanyakan berkenaan prinsip PAS yang memperjuangkan Islam kepada Nizar samada masih diteruskan atau pun tidak. Jawapan Nizar hanyalah dengan mencabar Tajul Rosli menunjukkan kepada Nizar di mana tertulis PAS memperjuangkan Islam; samada di dalam menifesto atau pun undang-undang tubuh PAS.

Liaw Teng Lai saman pesakit H1N1

Teng Lai di dalam Buletin Utama, TV3, mengeluarkan kenyataan bahawa pesakit H1N1 yang dikenakan perintah berkurung boleh di saman sekiranya melanggar nasihat yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan supaya memakai topeng muka semasa berada di kawasan awam!

No comments: